Tanie-Loty.pl

Standardy obsługi w hotelu

Standardy obsługi w hotelu

Dział obsługi pięter hotelowych składa się w większości z pokojówek (lub pokojowych), których zadaniem jest dbanie o ogólny porządek w hotelu, nie tylko w pokojach gości, ale także w miejscach ogólnodostępnych takich jak hole, sale konferencyjne, restauracje, korytarze, schody, toalety.

Sprzątanie pokoi

W zależności od standardu hotelu czynności porządkowe w pokoju gościa mogą odbywać się z różną częstotliwością w trakcie jego pobytu – najczęściej codziennie lub co drugi dzień.

Zmiana ręczników i pościeli

Ze względów ekologicznych obecnie wiele hoteli prosi gości hotelowych o pozostawienie informacji, jeśli gość nie życzy sobie codziennej zmiany pościeli i ręczników. W takiej sytuacji zazwyczaj gość jest proszony o pozostawianie na łóżku lub w innym widocznym miejscu specjalnie w tym celu przygotowanej kartki hotelowej.

Napiwki

W dobrym tonie jest wynagrodzenie pokojówki symbolicznym napiwkiem za utrzymywanie w ładzie pokoju i łazienki.

Boy hotelowy

W hotelach o wyższym standardzie możemy także spotkać się z obsługą boya hotelowego. Do zakresu jego zadań należy przetransportowanie bagażu gości do ich pokoi, przy okazji wskazanie do niego drogi. Może nam też wskazać ważniejsze części pokoju, pokazać gdzie znajdują się włączniki świateł, itp. W tym przypadku również w dobrym tonie jest uhonorowanie tej pomocy napiwkiem.


To może Cię zainteresować:

  • Gdańsk
    Wylot z Warszawy
    od 219 PLN
    Palma de Mallorca
    Wylot z Warszawy
    od 227 PLN

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec Tanie-Loty.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!