Tanie-Loty.pl

Zwrot środków za odwołany lot: co obejmuje?

Zwrot środków za odwołany lot: co obejmuje?

Jeżeli linia lotnicza anulowała Twój lot, to przysługuje Ci zwrot środków za podróż, która się nie odbyła. Należy jednak pamiętać, że zwrot dotyczy jedynie usług, które nie zostały wykonane. Dlatego finalna kwota zwrotu od linii lotniczej może różnić się od całkowitej kwoty, jaka została zapłacona za rezerwację. Jakie pozycje obejmuje zwrot środków za odwołany lot?

Co obejmuje kwota zwrotu?

Kwota zwrotu z zasady obejmuje:

  • koszt biletu lub biletów lotniczych i opłat lotniskowych,
  • koszt usług dodatkowych świadczonych przez linię lotniczą – na przykład: bagaż, pierwszeństwo wejścia na pokład, rezerwacja miejsc w samolocie.

Należy pamiętać, że każda linia lotnicza sama określa politykę zwrotów, co oznacza, że lista pozycji podlegających zwrotowi różni się w zależności od tego, w jakich liniach posiadasz rezerwację. Każdy zwrot pieniędzy jest rozpatrywany indywidualnie i zależy wyłącznie od decyzji linii lotniczej, niezależnie od tego, czy Twój bilet został wykupiony w eSky, czy bezpośrednio w linii.

Należy pamiętać, że kupując bilet w eSky, akceptujesz politykę zwrotu konkretnej linii i określone w niej zasady zwrotów.

Czego nie obejmuje kwota zwrotu?

Kwota zwrotu z zasady nie obejmuje:

  • opłaty serwisowej,
  • Pakietu Usług,
  • odprawy online – w przypadku, gdy lot się nie odbył, ale odprawa została wykonana,
  • innych usług dodatkowych zakupionych w eSky, które zostały wykonane lub z innych powodów nie podlegają zwrotowi (AirHelp+).

Dodatkowo linie lotnicze mogą nie zwracać pieniędzy za modyfikację biletu, np. za zmianę daty lub kierunku, a także zmianę danych pasażera lotu.

Częściowy zwrot pieniędzy

Zwrot pieniędzy za bilet może być wypłacany przez linię w kilku częściach. Może zdarzyć się, że linie zwracają środki za każdego pasażera oddzielnie. Ponadto linie mogą zwracać w ten sposób pieniądze za rezerwacje, które zawierają także usługi dodatkowe, np. wykupiony bagaż, rezerwacja miejsc w samolocie itp. Wówczas zwrot przyznawany jest w kilku częściach, osobno za sam bilet i za inne usługi zakupione w linii.

Kiedy możesz otrzymać niższą kwotę zwrotu?

Jeśli kwota Twojego zwrotu jest niższa niż całkowita kwota Twojej rezerwacji, może to oznaczać, że:

  • Twoja rezerwacja składa się częściowo z usług, które zostały wykonane i nie podlegają one zwrotowi,
  • Twoja rezerwacja zawiera dodatkowe usługi linii lotniczej, które nie podlegają zwrotowi, zgodnie z jej polityką i regulaminem,
  • Twoja rezerwacja zawiera usługi dodatkowe, których zwrot rozpatrywany jest przez linię osobno, więc środki zostaną zwrócone w kilku częściach,
  • na Twoją rezerwację składają się bilety dla kilku pasażerów i linia zwraca środki osobno dla każdego pasażera,
  • odwołana została tylko część lotów z Twojej rezerwacji (w sytuacji, gdy wspomniane loty znajdowały się na oddzielnych biletach).

Kiedy otrzymasz zwrot?

Zarówno forma, jak i termin zwrotu środków zależy wyłącznie od linii lotniczej, także w przypadku wykupienia biletów w eSky. Ze względu na niespotykaną wcześniej liczbę odwołanych lotów, która wynika z pandemii COVID-19 i późniejszego wprowadzenia w większości krajów świata tzw. lockdownu, czas oczekiwania na odpowiedź i decyzję linii lotniczych jest znacznie wydłużony.

Klienci eSky otrzymują od nas informacje o zmianie statusu ich zgłoszeń na bieżąco, zgodnie z informacjami przesyłanymi nam przez linie lotnicze.

 

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec Tanie-Loty.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!